» اقتصاد كلان » احتمال افزایش تنش بین چین و آمریکا | ۷.۴ میلیارد دلار صرف مقابله با نفوذ چین می شود
4dc03bb3 6ebd 4840 b3fd d6f4506995f4

احتمال افزایش تنش بین چین و آمریکا | ۷.۴ میلیارد دلار صرف مقابله با نفوذ چین می شود

۱۴۰۲-۰۷-۲۹ 4۰104

رئیس جمهور آمریکا در تلاش برای دریافت ۱۰۶ میلیارد دلار کمک مالی از کنگره برای حمایت از اوکراین و اسرائیل است با این حال بخشی از این بودجه در صورت تصویب توسط کنگره قرار است صرف مبارزه مالی با چین شود که می تواند تنش های آمریکا و چین را دوباره شعله ور کند.

به گزارش پایگاه خبری گزارش بورس، بایدن به دنبال تایید کنگره برای کمک به اوکراین و اسرائیل است. با این حال این بودجه صرفا برای هزینه کردن در میدان جنگ نیست و قرار است بخشی از آن صرف جنگ مالی با چین شود. در واقع  بایدن فقط برای کمک به جنگ در اوکراین و اسرائیل پول جدید نمی خواهد. او همچنین میلیاردها دلار برای مقابله با  نفوذ فزاینده چین در اقتصاد جهان و مبارزه مالی با این کشور می خواهد .

پس از آنکه رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی خطاب به مردم آمریکا از آنها خواست از تلاش های او برای حمایت از اسرائیل و اوکراین حمایت کنند ، جزئیات کامل درخواست دولت خود را روز جمعه به کنگره اعلام کرد.

او از کنگره خواسته است ۱۰۶ میلیارد دلار کمک مالی به دولت اختصاص دهند که از این مقدار ۷.۴ میلیارد دلار برای مقابله اقتصادی با چین هزینه خواهد شد

در صورت تصویب این بودجه در کنگره آمریکا، این پول می تواند به سمت تایوان و دیگر متحدان ایالات متحده در منطقه سرازیر شود و به طور بالقوه پس از یک سال تنش میان دو ابرقدرت، تنش های ایالات متحده و چین را دوباره شعله ور کند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا از این بودجه به عنوان بخشی از تلاش‌های آمریکا برای حفظ صلح و ثبات در منطقه هند و اقیانوس آرام  یاد کرد و گفت:  این پول بسیار مهم است و  برای کمک به متحدان آمریکا برای رویارویی با چالش های نوظهور ضروری است.

به نظر می رسد آمریکا در تلاش است خود را برای رویارویی های جدی در عصر فرا صنعتی آماده کند. جایی که هر قدرتی که بتواند خود را تحکیم کند سیطره خود را نیز بر جهان آینده حفظ خواهد کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×