» بازار سرمايه » اظهار نظر عجیب یک نماینده مجلس/ ممکن است مالیات بر عایدی سرمایه مشمول بورس هم بشود
1818679

اظهار نظر عجیب یک نماینده مجلس/ ممکن است مالیات بر عایدی سرمایه مشمول بورس هم بشود

۱۴۰۲-۰۴-۰۶ 5۰73

مهدی طغیانی؛ سخنگو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با ایبنا در اظهار نظری عجیب که می تواند تبعات بسیار منفی برای بورس داشته باشد گفت: بازار سرمایه سفته‌بازی است، اما آسیب کمتری نسبت به سایر بازار‌ها دارد . قرار گرفتن بازار سرمایه در دایره شمول مالیات بر عایدی سرمایه فعلا در اولویت نیست، اما ممکن است در آینده این اتفاق صورت بگیرد.

 

خبرنگار ایبنا به عنوان پایگاه خبری وابسته به بانک مرکزی در پرسشی عجیب تر از طغیانی می پرسد: چرا بازار سرمایه با وجود اینکه شرایطی مانند بازار‌های دیگری دارد که مشمول مالیات برعایدی سرمایه هستند، اما به عنوان یکی از مشمولان قانون مالیات برعایدی سرمایه در نظر گرفته نشده است، و طغیانی در پاسخ می گوید: مهم‌ترین عاملی که مانع الحاق بازار سرمایه به قانون مالیات برعایدی سرمایه است، عدم وجود شرایط طبیعی در بازار است.

 

نماینده مردم در مجلس با بیان اینکه پس از اتفاق سال ۱۳۹۹ و ورود حجم زیاد پول و سپس خروج عجیب و غریب آن هنوز بازار سرمایه حالت طبیعی پیدا نکرده است، گفت: به این معنا که از نگاه مردم هنوز بازار سرمایه به جایگاه درست خود نرسیده است.

 

طغیانی ادامه داد: نکته دیگری که وجود دارد این است که در حوزه سفته‌بازی ورود پول به بازار سرمایه کمترین ضرر را دارد. قطعا اگر زمانی وضعیت بازار طبیعی‌تر شود و بازار به جایگاه درست خود برسد و همچنین اصلاحات مورد نظر در قانون انجام شود، ممکن است زمانی قانون‌گذار به سمت اصلاح قانون مالیات بر عایدی سرمایه حرکت کند.

 

وی با اشاره به اینکه باید پله پله حرکت کنیم، گفت: در شرایط فعلی به دلیل شرایط روز بازار و کم ضررتر بودن ورود پول به آن، قرار گرفتن بازار سرمایه در دایره شمول مالیات بر عایدی سرمایه اولویت نداشت، اما ممکن است در آینده این اتفاق صورت بگیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×