» بازار سرمايه » شاخص بورس فردا صعودی است یا نزولی | دو راهی بزرگ پیش پای سهامداران
جنگ اسرائیلحماس

شاخص بورس فردا صعودی است یا نزولی | دو راهی بزرگ پیش پای سهامداران

۱۴۰۲-۰۷-۱۵ 5۰73

در شرایطی که درگیری ها در اسرائیل شدت گرفته است، تحلیل ها مبنی به افزایش گسترده جنگ هر لحظه بیشتر می شود این موضوع ، امروز نیز منجر به رشد قیمت دلار شدکه می توانست شاخص بورس را با رشد مواجه کند اما چنین نشد. پرسش این است که سهامداران در مبادلات فردا چه رویکردی را در پیش خواهند گرفت.

به‌طور طبیعی افزایش قیمت ارز می‌تواند انرژی جنبشی شاخص بورس را فراهم کند اما در دوره‌هایی که ریسک‌های بازار افزایش می‌یابد، این محرک نیز قادر به رشد شاخص‌های بورس نیست. در چنین شرایطی افزایش تنش های سیاسی و تحلیل ها در مورد فراگیر تر شدن دامنه جنگ سهامداران را دچار تردید کرده است. در واقع سهامداران باید بین دو راهی افزایش احتمال تنش های سیاسی و رشد قیمت دلار یکی را انتخاب کنند. به نظر می رسد این روز ها وزن تنش های سیاسی در منطقه بیشتر از سایر عوامل اقتصادی است.

نگاهی به داده های آماری نیز نشان می دهد امروز شدت خروج پول از بازار سهام به شکل محسوسی افزایش یافت و به ۶۰۵میلیارد تومان رسید. در ۱۲روز گذشته روند خروج پول از بازار سهام هرگز متوقف نشده و در این مدت بیش از ۳هزار ۳۰۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده است. همه اینها در حالی است که در مبادلات امروز  تقاضا برای خرید سهام نیز ۲.۵درصد افت کرد و در مقابل تقاضا برای فروش سهام ۱۸.۳درصد افزایش یافت. این داده‌ها نشان می‌دهد با وجود رشد قیمت دلار  که می‌تواند محرکی برای رشد شاخص بورس باشد، سهامداران چشم به تحولات سیاسی دوخته اند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×