» بازار سرمايه » فروش گسترده سهام و اوراق بدهی توسط چینی ها در وال استریت | ۲۱.۲ میلیارد دلار در یک ماه
231003151209 nyse 092723 اوراق-بدهی-آمریکا

فروش گسترده سهام و اوراق بدهی توسط چینی ها در وال استریت | ۲۱.۲ میلیارد دلار در یک ماه

۱۴۰۲-۰۷-۲۹ 6۰97

بر اساس داده های وزارت خزانه داری ایالات متحده سرمایه گذاران چینی ۲۱.۲ میلیارد دلار از دارایی های ایالات متحده را در ماه آگوست تخلیه کردند که بیشترین میزان در چهار سال گذشته است.

به گزارش پایگاه خبری گزارش بورس ، دامپینگ اوراق بهادار ایالات متحده در حالی رخ می دهد که یوان در ماه آگوست به پایین ترین حد خود از نوامبر رسیده است و این گمانه زنی را تشدید می کند که پکن به دنبال راه هایی برای تقویت ارز خود است.

طبق این گزارش، بخش عمده فروش سرمایه گذاران چینی شامل  اوراق بدهی و سهام خزانه داری ایالات متحده بوده است. سرمایه گذاران چینی در ماه اوت تقریباً ۵.۱ میلیارد دلار از سهام ایالات متحده را تخلیه کردند که بیشترین رکورد در تاریخ است.

به گزارش بلومبرگ، سرعت فروش دارایی های ایالات متحده توسط سرمایه گذاران در چین باعث شد که برخی در وال استریت این نظریه را مطرح کنند که مقامات پکن به دنبال راهی برای حمایت بیشتر از تضعیف یوان هستند.

اقتصاد چین نتوانست آنطور که انتظار می‌رفت از همه‌گیری کووید-۱۹ بازگردد و پکن در حال حرکت به سمت بحران در بازار مسکن، ارز متزلزل ،رکود تجاری و رشد اقتصادی ضعیف است.

در همین حال، بازار اوراق قرضه ایالات متحده طی هفته‌های اخیر شاهد فروش شدید سرمایه‌گذاران در سراسر جهان بوده است. بازدهی ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا نزدیک به ۵ درصد است که بالاترین میزان از سال ۲۰۰۷ است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×