» بازار سرمايه » پیش بینی بورس در مبادلات این هفته
نرخ بهره

پیش بینی بورس در مبادلات این هفته

۱۴۰۲-۰۷-۲۶ 4۰72

ارزش کل معاملات خرد دردادوستدهای امروز چهارشنبه 26 مهر ماه با 530 میلیارد تومان افزایش به 3 هزارو 717 میلیارد تومان رسید. این نشان می دهد ارزش معاملات خرد نسبت به روز سه شنبه 16.6 درصد رشد کرده است.

با وجود رشد ارزش معاملات ، نگاهی دقیق تربه ارقام معاملات امروز نشان می دهد که بخش زیادی از رشد ارزش معاملات ناشی از حمایت سهامداران حقوقی از بازار سهام بوده است.

در واقع سهامی که توسط سهامداران حقیقی فروخته شد توسط سهامداران حقوقی خریداری شد و همین عامل منجر به رشد ارزش مبادلات شده است. طبق این اطلاعات امروز سهامداران حقیقی بیش از ۷۱۲ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند که همه این سهام توسط سهامداران حقوقی خریداری شد.

مجموعه این ارقام نشان می دهد که شتاب خروج پول از سوی سهامداران حقیقی نه فقط کاهش نیافته بلکه بیشتر هم شده است. به طور طبیعی رشد شاخص های بورس مستلزم افزایش معاملات سهامداران حقیقی است.

در چنین شرایطی و با توجه به افزایش ریسک های ژئو پلوتیک ، سرکوب قیمت دلار و سیاست های انقباضی به نظر نمی رسد نقدینگی تمایلی برای ورود به بازار سهام داشته باشد و برآورد می شود شاخص کل  بورس در هفته پیش رو نیز شرایطی مشابه هفته گذشته داشته باشد و فعلا نمی توان نسبت به رشد شاخص های بورس امیدوار بود.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×