» کارشناسان چه می گویند؟ » پیش بینی رشد تقاضا در بورس
سسسس پیش-بینی-بورس

پیش بینی رشد تقاضا در بورس

۱۴۰۳-۰۲-۰۹ 0۰12

سینا سلیمانی کارشناس بازار سرمایه-

با پایان تنش های اخیر نظامی و اعلام هر دو طرف مبنی بر عدم پاسخ و عدم تمایل به ادامه تنش ، بازارها آرام خواهد شد و به روند عادی خود بر خواهد گشت.

بازار سرمایه هم که طی مدت اخیر بیش از همه بازارها آسیب دید ، طی هفته گذشته چند خبر مثبت و تاثیرگذار داشت که لا به لای تنش های نظامی کم رنگ و کم اثر شد‌.

۱- سیگنال های بانک مرکزی مبنی بر افزایش نرخ نیمایی و کاهش فاصله نرخ نیمایی و آزاد

۲- سیگنال بورس کالا که عرضه محصولات فولادی و پتروشیمی با رقابت بالا همراه شد و به نوعی افزایش نرخ نیما را تایید میکرد.

۳- رشد قابل توجه کامادیتی ها در بازارهای جهانی بخصوص در بخش فلزات که مس به ۱۰.۰۰۰ دلار رسید و روی و آلومینیوم هم با جهش قابل توجه همراه شدند.

در بازار محصولات پتروشیمی هم متانول طی دو هفته اخیر رشد مداومی رو تجربه کرده و به مرز ۴۰۰ دلاری شدن رسیده.

۴- افزایش نرخ مصوب کارخانه برخی محصولات خودروسازان اعلام شده که در یک اقدام بی سابقه حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد افزایش نرخ برای محصولات ایران خودرو توسط شورای رقابت درنظر گرفته شد.

این افزایش نرخ سیگنال نزدیک شدن نرخ کارخانه به نرخ حاشیه بازار را می دهد و بنظر می رسد سیاست های وزارت صنعت و شورای رقابت برای نجات خودروسازان پس از خصوصی سازی آنها ، کم کردن شکاف قیمتی با بازار آزاد و کمرنگ کردن قیمت گذاری دستوری در این صنعت است.

۵- از نظر نموداری و تکنیکی هم با محدود کردن دامنه نوسان ، شاخص توانست حمایت مهم ۲.۲۰۰.۰۰۰ واحدی خود را حفظ کند.

در تحلیل شاخص در صورت پایان یافتن تنش های نظامی اخیر ، با توجه به الگوی مثلثی که شاخص تکمیل کرده و منفی های هفته های گذشته لگ E و بخش آخر این مثلث بود ، بازار می تواند یک دوره رشد بزرگ و قابل توجه را آغاز کند.

بنظر می رسد از هفته آینده با اطمینان خاطر از پایان تنش ها ، وضعیت نموداری مناسب بازار و افت عجیب قیمت ها ، تقاضای مناسبی در بازار شکل بگیرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×