» کارشناسان چه می گویند؟ » ارز نیمایی محرکی برای رشد شاخص
شاخص بورس

ارز نیمایی محرکی برای رشد شاخص

۱۴۰۳-۰۲-۱۷ 1۰18

محمد خبری زاد،تحلیل گر بازارسرمایه –

روزگذشته یکی از روزهای بسیار بد بازار سهام از لحاظ حجم معاملات، میزان کدهای فعال بازار و میزان مشارکت در معاملات بازار سهام را پشت‌سر گذاشتیم، گویی بازار به خواب رفته و برای بیدار‌شدن از این رخوت منتظر یک اتفاق است.

آنچه مشخص است اینکه این روند نمی‌تواند به این شکل ادامه یابد، بازار باید با بهانه‌ای به سمت مثبت حرکت کند و در غیر‌این‌صورت بازار اصلاح بیشتری خواهد کرد.

چشم بازار این روزها به سامانه نیما , و ارز نیمایی است اما در این سامانه هم نرخ به‌صورت قطره‌چکانی افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید

پیش بینی رشد تقاضا در بورس

نرخ بهره عامل نزول بورس

در این چند روز چندین اتحادیه به سران کشور نامه زده‌ و یکی از مهم‌ترین این نامه‌ها نامه صنعتگران به رهبر انقلاب بود مبنی‌بر اینکه تبعات ارزنیمایی و خساراتی که پایین نگه‌داشتن این نرخ به صنعت زده گسترده و جبران نشدنی است .

بازار سرمایه نیز بیش از یک سال‌ است که فریاد می‌زند نرخ دلار نیما باید افزایش یابد و اختلاف با دلار بازار آزاد کم شود تا رانت ایجادشده از بین برود اما فعلا بانک‌مرکزی از این سیاست دست برنداشته و چشم معامله‌گران و سرمایه‌گذاران الان بیشتر از اینکه به کدال باشد، به مرکز مبادلات ارز است تا ببینند نرخ‌ها در این سامانه چه تغییراتی دارد.

طی هفته‌های اخیر شایعاتی مبنی‌بر اینکه ارز نیمایی تا ۴۸‌هزار‌تومان افزایش خواهد یافت، وجود داشت اما فعلا قیمت‌هایی که به‌صورت روزانه اعلام می‌شود، این موضوع را نشان نمی‌دهد؛ این در حالی است که بازار واقعا منتظر این اتفاق است و می‌شود گفت بعد از مدت‌ها به‌جای اینکه به کدال و گزارش‌های شرکت‌ها توجه کند، چشم به سایت بانک‌مرکزی و مرکز مبادلات ارز دارد تا ببیند چه اتفاقی می‌افتد و امیدش به آنجاست و اگر این اتفاق رخ ندهد، احتمالا بازار روند نزولی به خود بگیرد و نتواند زیاد در‌برابر این فشار مقاومت کند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×