» اخبار بالا » بانک دی دوباره نیروگاه دماوند را روی میز فروش گذاشت

بانک دی دوباره نیروگاه دماوند را روی میز فروش گذاشت

۱۴۰۲-۰۹-۲۷ 4۰57

به دنبال شناسایی زیان های سنگین از سوی بانک دی که منجر به افزایش فشار ها از سوی بانک مرکزی و حتی اخراج این بانک از بازار دوم فرا بورس شد این بانک بار دیگر اعلام کرد بلوک ۷۰ درصدی نیروگاه دماوند را می فروشد. مشخص نیست آیا این بار عزم بانک دی برای فروش سهام این نیروگاه جدی است یا مانند گذشته صرفا یک مانور  تبلیغاتی است.

به گزارش پایگاه خبری گزارش بورس ، بانک دی با ۹۰۰ هزار سهامدار یکی از پر جمعیت ترین بانک های بورس است با این حال زیان عملکرد این بانک هر روز در حال افزایش است ضمن اینکه کیفیت گزارشگری مالی این بانک نیز مطلوب نیست. بر همین اساس این بانک در شرایط فعلی از یک سو با فشار بانک مرکزی برای حل بحران ناترازی مواجه است و از سوی دیگر تحت فشار مقام ناظر بازار سرمایه است. همین موضوع منجر شد ابتدای ماه جاری نماد این بانک از بازار دوم فرا بورس به بازار پایه زرد منتقل شود و به نوعی این بانک از بازار دوم اخراج شود. در چنین شرایطی بانک دی اعلام کرد بلوک ۷۰.۸۳ درصدی سهام شرکت تولید برق نیروی دماوند را به ارزش ۳۱.۸ هزار میلیارد تومان، می فروشد. قرار است. سهام نیروگاه دماوند ۲۵ دی راهی میز فروش شود. اما مشخص نیست آیا بانک دی این بار در عزم خود جدی است یا این کار صرفا یک مانور تبلیغاتی است.

در گذشته نیز بانک دی چند بار اعلام کرده بود که سهام نیروگاه دماوند را می فروشد اما این اقدام هرگز عملی نشد.

آن طور که بانک دی اعلام کرده است بلوک ۷۰.۸۳ درصدی سهام شرکت تولید برق نیروی دماوند بطور عمده یا نقد و شرایطی در بازار دوم معاملات فرابورس فروخته خواهد شد.

در این واگذاری قیمت پایه هر سهم ۸۱۳۳۳ ریال، ارزش معامله ۳۱.۸ هزار میلیارد تومان و سپرده حضور در رقابت ۳.۱ هزار میلیارد تومان تعیین شده است.

خریدار در صورت درخواست شرایطی باید ۱۰ درصد ارزش معامله را حداکثر طی ۱۴ روز کاری پس از اﻧﺠﺎم ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ و الباقی ثمن معامله طی ۱۰ ﺳﺎل در اﻗﺴﺎط ﻣﺴﺎوی ۱۲۰ ﻣﺎﻫﻪ ﺑﺎ ﻧﺮخ ﺳﻮد ۲۳ درﺻﺪ ﺳﺎﻟﺎﻧﻪ در ﻗﺒﺎل ﺗﻮﺛﯿﻖ کل ﺳﻬﺎم واگذار ﺷﺪه ﺑﻪ اﻧﻀﻤﺎم ﺿﻤﺎﻧﺖﻧﺎﻣﻪ ﺑﺎنکی، ﺗﻀﻤﯿﻦ ﻣلکی ﺳﻬﻞ اﻟﺒﯿﻊ ﺑﻼﻣﻌﺎرض ﺷﻬﺮی، ﺳﻬﺎم ﺑﻮرسی پرداﺧﺖ کند. ﺗﺎرﯾﺦ اوﻟﯿﻦ ﻗﺴﻂ یک ﻣﺎه پس از قطعی ﺷﺪن ﻣﻌﺎﻣﻠﻪ در ﻓﺮاﺑﻮرس است.

درصورتی که واقعا سهام این نیروگاه فروخته شود با تزریق منابع مالی حاصل از این واگذاری بخشی از مشکلات بانک دی مرتفع خواهد شد.

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×