» بازار سرمايه » بزرگان بورس را بشناسید+جدول
پتروشیمی

بزرگان بورس را بشناسید+جدول

۱۴۰۲-۰۵-۲۴ 5۰67

آمار‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر بیش از ۲۰شرکت در بورس حضور دارند که ارزش سهام آنها بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان است.طبق این اطلاعات جمع کل ارزش سهام این شرکت‌ها رقمی در حدود ۳۸۸۸هزارمیلیارد تومان است که معادل ۴۳درصد از ارزش کل بازار سهام ایران است.

در این میان هلدینگ  پتروشیمی خلیج‌فارس با ارزشی معادل ۵۸۲هزار میلیارد تومان بزرگ‌ترین شرکت بورس است و از نظر ارزی ۱۰۰درصد سهام این شرکت رقمی معادل ۱۱.۷میلیارد دلار ارزش دارد. این شرکت تنها شرکت بازار سهام است که ارزش آن بیش از ۱۰میلیارد دلار است. پتروشیمی خلیج‌فارس همچنین در حال حاضر ۶۱۰هزار میلیارد تومان دارایی شامل کارخانه‌های تولیدی، املاک، ماشین‌آلات و تجهیزات دارد و از این نظر نیز در زمره بزرگ‌ترین شرکت‌های بازار سرمایه محسوب می‌شود.

بعد از هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ارزشی معادل ۴۲۷هزار میلیارد تومان معادل ۸.۶میلیارد دلار،دومین شرکت بزرگ بازار سهام ایران است و جمع کل دارایی‌های این شرکت نیز رقمی بالغ بر ۵۰۳هزار میلیارد تومان است.

شرکت‌های ملی صنایع مس و شستا نیز هر کدام به‌ترتیب با ارزشی معادل ۴۲۳و ۲۰۳هزار میلیارد تومان در رده سوم و چهارم بزرگ‌ترین شرکت‌های بورس قرار می‌گیرند. ارزش دلاری شرکت ملی صنایع مس ۸.۵و شستا ۴میلیارد دلار است.

از دیگر شرکت‌های بزرگ بورس که ارزش آنها بیش از ۱۰۰هزار میلیارد تومان است می‌توان به شرکت‌های گل‌گهر، تاپیکو، میدکو، چادرملو، پالایش نفت اصفهان، پتروشیمی مارون، سرمایه‌گذاری امید، سرمایه‌گذاری غدیر، گسترش نفت و گاز پارسیان و پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد.

07 07

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×