» ویدئو » چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

۱۴۰۳-۰۲-۰۵ 0۰15

چگونه از بورس کالا خودرو بخریم؟

برای خرید خودرو از بورس کالا کافیست تا در بورس کالا ثبت نام کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

مراحل خرید خودرو از بورس کالا

برای خرید خودرو از بورس کالا باید ۶ مرحله زیر را طی کنید:

ثبت نام در سامانه سجام
دریافت کد سهامداری از طریق یک شرکت کارگزاری
دریافت آنلاین کد معاملاتی بورس کالا
افتتاح حساب وکالتی بورس کالا
واریز پیش پرداخت تعیین شده در اطلاعیه عرضه خودرو مد نظر
ثبت سفارش در سامانه خرید آنلاین بورس کالا

ثبت نام در سجام

برای دریافت کد بورس کالا و ثبت سفارش در آن باید سجامی شده باشید. سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور یکپارچه سازی فعالان بازار سرمایه، ثبت نام در سجام را برای دریافت کد بورس کالا ضروری کرده است.در گام بعدی، ثبت نامتان در کارگزاری  را تکمیل نمایید.

افتتاح حساب وکالتی

قدم بعدی داشتن یک حساب وکالتی برای فرد متقاضی خودرو از بورس کالا می‌باشد. برای باز کردن حساب وکالتی باید فرم معرفی نامه را دریافت کرده و به بانک موردنظرتان مراجعه نمایید. حساب وکالتی حسابی است که برای خرید و فروش در بورس کالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. پیش پرداخت شما برای خرید از بورس کالا از طریق حساب وکالتی تان انجام می شود. در حساب وکالتی صاحب حساب به بورس وکالت می دهد تا وجه پیش پرداخت مشتری را مسدود کرده و تا انجام کامل معامله به نام متقاضی در بورس کالا، وجه مسدودی به حساب اتاق پایاپای بورس کالا منتقل شود. شاید برای شما هم این سوال پیش بیاید که در صورت انجام نشدن معامله، برای پیش پرداختتان چه اتفاقی خواهد افتاد؟ چنانچه معامله مدنظر شما انجام نشود پیش پرداخت مسدود شده در همان روز آزاد شده و به حسابتان بر خواهد گشت.

لازم به ذکر است که تنها حساب های پس انداز یا سپرده کوتاه مدت امکان وکالتی شدن را دارند. شما می توانید یک یا چند حساب وکالتی بنا به نیازتان داشته باشید. اما توجه داشته باشید برای هر کارگزاری تنها یک حساب وکالتی می توانید معرفی کنید.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×