» بازار سرمايه » افت ۲۷ درصدی تولید خودرو در مرداد | تولید ۲۵ هزار دستگاه کم شد
1634052 870

افت ۲۷ درصدی تولید خودرو در مرداد | تولید ۲۵ هزار دستگاه کم شد

۱۴۰۲-۰۶-۱۱ 5۰113

آنطور که آمار‌ها نشان می‌دهد تیراژ تولید خودرو‌های سواری در مرداد‌ماه با افت ۲۷درصدی مواجه شده است. طبق این اطلاعات جمع کل خودرو‌های سواری تولید شده فقط در‌ماه مرداد ۶۹هزارو ۱۹۶دستگاه بوده که این زمان در مقایسه با‌ماه قبل ۲۵هزارو۴۳۷دستگاه کاهش نشان می‌دهد.

محاسبات گزارش بورس نشان می‌دهد برای تحقق اهدف تولید در سال‌جاری سطح تولید در ماه‌های بعد باید به روال گذشته باز گردد تا شرکت‌های خودرو‌ساز بتوانند امسال نیز بیش از یک میلیون دستگاه خودرو تولید کنند.
بیشترین افت تولید در مرداد‌ماه امسال مربوط به پارس خودرو بوده که طبق اطلاعات موجود سطح تولید ۳۴درصد افت کرده است. در مرداد‌ماه همچنین تیراژ تولید سایپا و ایران خودرو به‌ترتیب ۳۱و ۲۲درصد افت کرده است.
تعداد خودرو‌های تولیدی سایپا در مرداد‌ماه ۱۱هزارو۲۳۶دستگاه کمتر از تیر‌ماه بوده است. تعداد خودرو‌های تولید شده ایران خودرو نیز ۱۰هزارو۳۹۲دستگاه کمتر از‌ماه قبل بوده است.

برخی تحلیلگر‌ان مالی چند‌ماه قبل پیش‌بینی کرده بودند که به‌دلیل افزایش مشکلات مالی شرکت‌های خودرو‌سازی‌ تحت‌تأثیر قیمت‌گذاری انجام شده از سوی شورای رقابت احتمالا این شرکت‌ها با کاهش تولید مواجه می‌شوند.

طبق آخرین اطلاعات موجود در حال حاضر زیان انباشته شرکت‌های خودرو‌سازی‌ به ۱۳۰هزار میلیارد تومان رسیده و این شرکت‌ها همچنان در حال تولید زیان‌های سنگین هستند.

به زعم کارشناسان بهترین راه برای حل مشکلات شرکت‌های خودرو‌سازی‌ واگذاری سهام آنها به بخش خصوصی است. احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد نیز با اشاره به اینکه با همکاری وزارت صنعت برای واگذاری سهام دولت در ۲خودرو‌ساز بزرگ اقدام می‌کنیم توضیح داد: وزیر صنعت، برنامه و ایده ویژه‌ای برای واگذاری سهام خودروساز‌ها دارد که لازم است در این زمینه ۲ وزارتخانه اقتصاد و صنعت با هم روی این کار اقدام کنند.او افزود: به همین منظور پس از اینکه ۲ وزارتخانه به‌طور مشترک درخصوص برنامه و نحوه واگذاری به توافق برسند، جزئیات آن اعلام خواهد شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×