» اخبار بالا » بانک ملی از بانک اقتصاد نوین خارج می شود:
فولاد مبارکه بانکدار می شود | مشتریان احتمالی بلوک سهام ونوین
p28 2

بانک ملی از بانک اقتصاد نوین خارج می شود:
فولاد مبارکه بانکدار می شود | مشتریان احتمالی بلوک سهام ونوین

۱۴۰۳-۰۱-۲۰ 3۰26

بانک ملی در نظر دارد در سال جاری بخش عمده سهام خود را در بانک اقتصاد نوین بفروشد و از سهام این شرکت خارج شود،برخی خبر های تایید نشده حاکی از آن است کنسرسیومی فولاد سازان به رهبری فولاد مبارکه و احتمالا صندوق نفت از جمله خریداران احتمالی سهام بانک اقتصاد نوین هستند.

به گزارش پایگاه خبری گزارش بورس، بانک ملی از طریق شرکت توسعه صنایع بهشهر و برخی شرکت های زیر مجموعه اش مالک بیش از ۴۰ درصد از سهام بانک اقتصاد نوین است که با نماد ونوین در بورس شناخته می شود این بانک در نظر دارد در سال جاری بین ۳۰تا۳۵ درصد از سهام بانک اقتصاد نوین را بفروشد و از این شرکت خارج شود. حالا خبر های دریافتی گزارش بورس نشان می دهد که کنسرسیومی متشکل از تولید کننده های فولاد به رهبری فولاد مبارکه اصفهان برای خرید سهام بانک اقتصاد نوین ابراز علاقه کرده اند. برخی خبر های دیگر نیز حاکی از آن است که صندوق نفت نیز متقاضی خرید سهام بانک اقتصاد نوین است اما در مورد قیمت توافق ندارد اما فولاد مبارکه اصفهان برسر خرید بلوک ۳۵ درصدی بانک اقتصاد نوین به ارزش هر سهم ۷۰۰ تومان توافق کرده است. در چنین شرایطی آن طور که مقام های مسئول قبلا اعلام کرده بودند بانک ملی در سال جاری آگهی عرضه سهام بانک اقتصاد نوین را منتشر خواهد کرد.

پیش از این حسین قاسمی رئیس مرکز مطالعات اقتصادی و بانکداری اسلامی بانک ملی از واگذاری ۸۵ همت سهام متعلق به بانک ملی و فروش بخش عمده سهام بانک اقتصاد نوین درسال آینده خبرداد گفت:

فروش سهام بانک اقتصاد نوین

رئیس مرکز مطالعات اقتصادی و  بانکداری اسلامی بانک ملی در پاسخ به این پرسش که برنامه بانک ملی برای فروش سهام سایر شرکت هایش چیست گفت: رویه واگذاری سهام شرکت های زیر مجموعه بانک ملی ادامه خواهد داشت بر همین اساس بانک ملی در نظر دارد سال ۱۴۰۳ ۸۵ هزار میلیارد تومان از دارایی هایش را بفروشد.

او در پاسخ به این پرسش که مهمترین واگذاری بانک ملی در سال آینده به چه شرکتی اختصاص دارد گفت: یکی از مهمترین و بزرگ ترین شرکت هایی که سال بعد واگذار خواهد شد و بانک مرکزی و دولت هم تاکید زیادی برای فروش آن دارند،عرضه عمده سهام بانک اقتصاد نوین است.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضربانک ملی ازطریق شرکت های زیر مجموعه خود  ۴۰ درصد از سهام بانک اقتصاد نوین را در اختیار دارد که در نظر دارد سال بعد حداقل ۳۱ تا ۳۵ درصد از سهام این شرکت را به بخش خصوصی واگذار کند.

به گفته او در حال حاضر ۴۰ درصد سهام بانک اقتصاد نوین متعلق توسعه صنایع بهشهر است و این شرکت نیز متعلق به گروه توسعه ملی از زیر مجموعه های بانک ملی است.

بیشتر بخوانید

رشد پر شتاب درآمد های بانک شهر | انتشار گزارش مالی جدید وشهر
بانک پاسارگاد مپنا را می فروشد

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×