» بازار سرمايه » وال استریت آماده کاهش نرخ بهره شد | غول های فناوری در صدر رشد

وال استریت آماده کاهش نرخ بهره شد | غول های فناوری در صدر رشد

۱۴۰۲-۰۹-۱۱ 4۰57

آمار ها نشان می دهد ارزش سهام شرکت ها در یک ماه گذشته در وال استریت به ویژه غول های فناوری با رشد مواجه شده اند. به نظر می رسد سهامداران بورس نیویورک انتظار دارند نرخ های بهره توسط فدرال رزرو کاهش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری گزارش بورس ، افزایش نرخ بهره از سوی فدرال ررزور بعد از کرونا و جنگ اوکراین ، برای مهار تورم در آمریکا منجر به رکود نسبی وال استریت شده بود با این حال آن طور که آمار ها نشان می دهد در ماه نوامبر وضعیت تغییر کرده و ارزش سهام برخی شرکت ها به ویژه غول های فناوری در حال رشد است. این به دلیل آن است که سهامداران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ های بهره را کاهش دهد که این موضوع منجر به افت بازده اوراق بدهی و  رشد قیمت سهام شرکت ها در وال استریت خواهد شد.

در چنین شرایطی به نظر می رسد سهامداران وال استریت با برآورد هایی که نسبت به آینده انجام داده اند و تحت تاثیر کاهش نگرانی برای رشد تورم به پیشواز تصمیمات جدید برای کاهش نرخ بهره رفته اند و این موضوع منجر به رشد قیمت سهام برخی شرکت ها در یک ماه گذشته شده است.

با این حال نکته قابل توجه این است که در یک ماه گذشته بخش زیادی از رشد مربوط به سهام شرکت های حوزه فناوری بوده است.

آمار ها نشان می دهد ارزش بازار اپل، ۱۱.۲ درصد در ماه میلادی گذشته افزایش یافته و به ۲.۹۵ تریلیون دلار رسیده است. در حالی که ارزش مایکروسافت، با ۱۲.۱ درصد افزایش، به ۲.۸ تریلیون دلار رسید.

ارزش بازار شرکت انویدیا ۱۴.۷ درصد افزایش یافت و به ۱.۱۵ تریلیون دلار رسید. این افزایش پس از آن روی داد که این شرکت از رشد ۲۰۶ درصدی درآمدش خبر داد.

جمع کل درآمد های این شرکت در حال حاضر بیش از ۱۸ میلیارد دلار است.

انویدیا همچنین با اشاره به شرایط زنجیره تامین و تقاضای قوی برای تراشه‌های هوش مصنوعی، درآمد بالاتر از حد مطلوب را برای سه ماهه چهارم مالی خود پیش بینی کرده است.

البته این رشد فقط محدود به شرکت های حوزه فناوری نبوده است و سهامداران بانک ها نیز به این موضوع واکنش نشان داده اند. در واقع کاهش نگرانی ها نسبت به رشد تورم منجر به رشد ارزش سهام بانک ها شد.

طبق این اطلاعات ارزش بازار جی پی مورگان در ماه گذشته بیش از ۱۲ درصد رشد کرد و به ۴۵۱ میلیارد دلار رسید.

در بخش‌های دیگر، ارزش بازار شرکت تسلا با ۲۰ درصد رشدبه ۷۶۳ میلیارد دلار رسید.

با وجود رشد ارزش سهام شرکت های حوزه فناوری و حتی بانک ها افت قیمت نفت منجر به نزول قیمت سهام شرکت های این حوزه شده است به طوری که ارزش بازار شرکت آرامکوی عربستان سعودی با ۰.۳ درصد و اکسون موبیل با ۳ درصد کاهش مواجه شدند.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×