» بازار سرمايه » در یک سال گذشته اتفاق افتاد:
رشد ۲۲۳ درصدی خالص ارزش دارایی صندوق های سرمایه گذاری در طلا
1 صندوق های سرمایه گذاری در طلا

در یک سال گذشته اتفاق افتاد:
رشد ۲۲۳ درصدی خالص ارزش دارایی صندوق های سرمایه گذاری در طلا

۱۴۰۳-۰۲-۱۰ 2۰25

ارزش کل دارایی صندوق های سرمایه گذاری برای نخستین بار از مرز ۹۰۰ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. طبق این اطلاعات ارزش این صندوق ها در یک سال گذشته ۳۵.۷ درصد یعنی رقمی معادل ۲۳۸ هزار میلیارد تومان افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی گزارش بورس ، در این میان بیشترین میزان رشد مربوط به صندوق های سرمایه گذاری در طلا بوده است. آمار ها حاکی است ارزش کل دارایی این صندوق ها  در یک سال گذشته بیش از ۲۲۳ درصد افزایش یافته و اکنون به ۳۸.۳ هزار میلیارد تومان رسیده است.

بعد ازاین صندوق ها ؛ صندوق های سرمایه گذاری در سهام که بخش عمده دارایی های مردم را در سهام شرکت های بورس سرمایه گذاری می کنند بیشترین رشد را داشته اند وارزش خالص دارایی آنها نسبت به ابتدای سال گذشته ۵۸.۳ درصد معادل ۴۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

گن فن چیست و چگونه از آن برای معاملات استفاده کنیم؟

ابزارهای مالی مبتنی بر رمزارزها در بورس اوراق بهادار

تحلیل تکنیکال وشهر | فرصت ناب برای خرید سهام بانک شهر

اما مهمترین نکته رشد ارزش دارایی صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت است و آن طور که آمار ها نشان می دهد ارزش این صندوق ها در یک سال گذشته نزدیک به ۱۱۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

آمار ها همچنین حکایت از آن دارد که در حال حاضر نزدیک به ۵ میلیون نفر از شهروندان ایرانی به این صندوق ها اعتماد کرده اند و پس انداز های خود را به این صندوق ها سپرده اند.

خالص ارزش دارایی صندوق های سرمایه گذاری و مقدار تغییر آن در یک سال گذشته – ارقام به میلیارد ریال

2 صندوق های سرمایه گذاری در طلا

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×