» صندوق هاي سرمايه گذاري » پربازده ترین صندوق های سهامی درمرداد چه خریدند؟
Book3

پربازده ترین صندوق های سهامی درمرداد چه خریدند؟

۱۴۰۲-۰۶-۰۸ 5۰85

آمار ها نشان می دهد دو صندوق سرمایه گذاری”ثروت هامرز” و ثروت داریوش که با نماد های ثهام و داریوش شناخته می شوند پر بازده ترین صندوق های سرمایه گذاری در سهام در ۶ ماه گذشته بودند. بررسی های تکمیلی نشان می دهد صندق ثروت هامرز در مرداد ماه سهام چندانی خریداری نکرده اما در مقابل صندوق ثروت دارویش خرید های قابل توجهی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری گزارش بورس، آن طو ر که آمار ها نشان می دهد صندوق ثروت هامرز در ۶ ماه گذشته ۴۶.۲ درصد و صندوق ثروت دارویش ۳۷.۱ درصد سود نصیب سرمایه گذاران کرده اند. در این میان طبق اطلاعات موجود صندوق ثروت هامرز ۸ میلیون سهم شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس را به ارزش ۵ میلیاردو ۲۹۴ میلیون تومان خریداری کرده و این مهمترین خرید این صندوق در مرداد ماه بوده است. طبق این اطلاعات حجم خرید و فروش های این صندق نسبت به تیر ماه کاهش محسوسی نشان می دهد. این به معنای این است که احتمالا مدیران این صندوق به دلیل شرایط بازار ترجیح داده اند معاملات کمتری انجام دهند تا ابهام های بازار برطرف شد.

اما در مقابل صندوق ثروت دارویش دست کم ۵ خرید مهم داشته است. این صندوق در مرداد ماه امسال ۳۱ میلیون سهم نفت اصفهان را به ارزش ۱۹.۳ میلیارد تومان خریداری کرده که این بیشترین میزان خرید این صندوق بوده است. داریوش همچنین ۱۸.۶ میلیارد تومان از سهام نفت بندر عباس،۱۳.۵ میلیارد تومان از سهام سیمان ایلام،۱۱ میلیارد تومان سهام کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان و ۱۰.۴ میلیارد تومان از سهام بانک اقتصاد نوین را در خرداد ماه خریداری کرده است.

حجم خرید های این صندوق در مرداد ماه ۱۱۸.۴ میلیارد تومان بوده در حالی که حجم فروش سهام توسط این صندوق در همین ماه ۱۱۲.۸ میلیارد تومان بوده است.

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×