» تیتر یک » تحلیل تکنیکال وشهر | فرصت ناب برای خرید سهام بانک شهر
بانک شهر Tue Apr 23 2024 10 25 26 GMT0330 Iran Standard Time Tue Apr 23 2024 10 25 26 GMT0330 Iran Standard Time بانک شهر

تحلیل تکنیکال وشهر | فرصت ناب برای خرید سهام بانک شهر

۱۴۰۳-۰۲-۰۴ 1۲71

تحلیل تکنیکال و بنیادی سهام بانک شهر که با نماد وشهر در بورس شناخته می شود با استفاده ازمفروضات زیر:

تاریخ تحلیل: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
محدوده مناسب خرید: ۱۲۵۰- بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۸۰
حد ضرر: ۱۱۰۰ تومان
P/E ttm: ۱.۷۸
سود هر سهم : ۷۸۲۵ ریال
سود عملیاتی:۵۶۸۳ریال
سود غیر عملیاتی:۲۱۴۲ریال
سود تسعیر ارز:۲۴۰۰ میلیارد تومان
الگو های تکنیکی استفاده شده در تحلیل: مثلث و گن فن
بازار: بازار پایه زرد فرابورس

تحلیل تکنیکال : نمودار تکنیکی سهام وشهر نشان می دهد که سهام این شرکت در محدوده مناسب خرید قرار گرفته است. با توجه به وضعیت بنیادی مناسب سهم و الگو های تکنیکی سهم می توان گفت وشهر در موقعیت مناسب و ناب خرید است.

الگوی مثلث: طبق الگوی تکنیکال سهام در داخل یک مثلث پس از تکمیل شاخه های A,B,C,D اکنون در حال تکمیل آخرین شاخه این الگوی تکنیکی در شاخه E است. به طور طبیعی پس از تکمیل آخرین شاخه از الگو های اصلاحی، سهام وشهر پتانسیل رشد پیدا خواهد کرد. محدوده مناسب خرید ۱۲۵۰ تومان یا محدوده ۱۲۰۰ تا ۱۲۸۰ تومان است.حدضرر سهم در محدوده ۱۱۰۰ تومان است و در صورت نزول قیمت سهم به زیر این محدوده تحلیل حاضر از اعتبار ساقط می شود.

گن فن: الگوی تکنیکال گن فن نیز نشان می دهد که سهام وشهر به خط۳/۱ یعنی محدوده ۱۲۷۰ تومان واکنش مثبت نشان خواهد داد و با احتمال بالای ۹۰ درصد نقطه بازگشت سهم خواهد بود.

 

رفتار شناسی بازار: با توجه به خرید ۳۰ درصد از سهام پرسپولیس توسط وشهر در حال حاضر فضای روانی مناسبی برای سهام این شرکت وجود ندارد چرا که زیان انباشته پرسپولیس دست کم ۷۱۵ میلیارد تومان است و خرید سهام این باشگاه برای بانک شهر هزینه زا است. با این حال عملکرد بنیادی این بانک نشان از ارزندگی سهام دارد.

 

تحلیل بنیادی: از نظر بنیادی هیات مدیره بانک شهر توانسته است زیان های سنگین این بانک را در یک سال گذشته جبران کند و به سود آوری برسد. نسبت سپرده به تسهیلات و درآمد های عملیاتی این بانک نیز در وضعیت مناسبی است. این شرکت طبق گزارش عملکرد ۹ ماهه به ازای هر سهم ۷۸۲۵ ریال سود ساخته است که از این میزان ۵۶۸۳ ریال سود عملیاتی و ۲۱۴۲ ریال سود غیر عملیاتی است.

۱- بخش عمده سود غیر عملیاتی این سهم ناشی از فروش سهام تامین سرمایه تمدن و نماد شهر بوده است. با این حال صورت های مالی نشان می دهد که سود عملیاتی این سهم به عنوان درآمد های پایدار، در ۹ ماهه امسال ۳۱۹ درصد افزایش داشته است.

۲- نکته مهم دیگر ،برنامه این بانک برای افزایش سرمایه ۲۵۳۳ درصدی است ،با این حال باید دقت کرد که طبق نظر هیات مدیره قرار است این افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران و تجدید ارزیابی دارای ها انجام شود و در نهایت سرمایه بانک شهر از ۱۵۵۷ میلیارد تومان به ۴۱ هزار میلیارد تومان برسد.

۳- موضوع مهم دیگر ؛ رشد سود ناشی از تسعیر ارز است که بانک شهر از این نظر در رده دوم در میان بانک های بورس قرار داد و طبق آمار ها سود ناشی از تسعیر ارز این بانک نسبت به سال قبل ۶۲۹ درصد افزایش خواهد داشت.

۴- بانک شهر اعلام کرده است با توجه به خالص دارایی های ارزی این بانک به مبلغ ۱۴۱ میلیون یورو، سود ناشی از تسعیر ارز ۲۴۰۰ میلیارد تومان خواهد بود.

بیشتر بخوانید

رشد پر شتاب درآمد های بانک شهر | انتشار گزارش مالی جدید وشهر

فولاد مبارکه بانکدار می شود | مشتریان احتمالی بلوک سهام ونوین

عضویت در کانال گزارش بورس

بانک شهر Tue Apr 23 2024 10 26 30 GMT0330 Iran Standard Time Tue Apr 23 2024 10 26 30 GMT0330 Iran Standard Time 1 بانک شهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×