» بازار سرمايه » پیش بینی شاخص بورس در مبادلات فردا
photo 2023 09 20 12 27 07

پیش بینی شاخص بورس در مبادلات فردا

۱۴۰۲-۰۷-۰۹ 4۰72

🔹ارزش کل معاملات خرد دردادوستد های امروز نهم مهر ماه ۱۴۰۲ با ۵۷۴ میلیارد تومان کاهش به ۴ هزارو ۲۸۹ میلیارد تومان رسید. این نشان می دهد ارزش معاملات خرد نسبت به روز شنبه ۱۱.۸ درصد افت کرده است.

🔹همگام با این رویداد روند خروج پول از بازار سرمایه هم شتاب گرفته به طوری که دیروز میزان خروج پول حقیقی از بازار سهام ۱.۵ برابر شد.

🔹آمار های تکمیلی تر نشان می دهد تمایل برای خرید سهام هم ۱۲ درصد کاهش یافته و به موازات آن حجم ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت افزایش یافته است. به طور معمول زمانی که سهامداران از روند صعودی بورس نا امید می شوند وارد صندوق های با درآمد ثابت می شوند. افزایش ورود پول به صندوق های با درآمد ثابت از ابتدای هفته گذشته آغاز شده است.

🔹این نماگر ها در کنار اخبار حاشیه ای مانند خروج فولاد و سیمان از بورس کالا،قیمت گذاری خودرو و عدم تمکین شرکت ملی گاز از اعمال مصوبه هیات دولت برای تعیین نرخ خوراک پتروشیمی که بازار سهام را تهدید می کند نشان می دهد فعالان بازار سرمایه فعلا چشم اندازی نسبت به رشد شاخص ها ندارند.

🔹نمود بیرونی این موضوعات در معاملات آپشن نمایان است و حجم معاملات در این بازار کاهش یافته است. همه قطعات پازل نشان می دهد به زودی نمی توان در انتظار رشد شاخص های بورس بود و به نظر می رسد فردا نیز معاملات بازار سهام روندی منفی داشته باشد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×