» بازار سرمايه » 🔶پیش بینی مبادلات فردا | سیمان و فولاد از بورس کالا خارج نمی شود | پیش بینی تعادل در شاخص
photo 2023 09 20 12 27 10

🔶پیش بینی مبادلات فردا | سیمان و فولاد از بورس کالا خارج نمی شود | پیش بینی تعادل در شاخص

۱۴۰۲-۰۷-۰۳ 6۰233

🔹ارزش کل معاملات خرد دردادوستد های امروز با ۸۶۱ میلیارد تومان افزایش به ۳ هزارو ۹۱۳ میلیارد تومان رسید. این نشان می دهد ارزش معاملات خرد نسبت به روز شنبه ۲۸.۲ درصد رشد کرده است.

🔹با وجود رشد ارزش معاملات ، آمار ها نشان می دهد شتاب خروج پول از بازار سهام در مقایسه با روز های گذشته بیشتر شده است.امروز جمعا ۶۵۳ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج شده که ۵۳۰ میلیارد تومان بیشتر از روز شنبه بود.

🔹 به نظر می رسد بازار سهام  امروز تحت تاثیرمواضع اخیر وزیر راه و شهر سازی مبنی بر خروج فولاد و سیمان از بورس کالا قرار گرفت. چرا که خروج این محصولات از بورس کالا سهام شرکت های تولید کننده سیمان وفولاد را تحت تاثیر قرار می دهد و چون این دو صنعت از جمله صنایع اثر گذار در بورس هستندو بخش مهمی از ارزش بازار را در اختیار دارند هر نوع افت قیمت سهام این شرکت ها می تواند منجر به افت کل بازار شود.

🔹 با حال لحظاتی پیش یک منبع مطلع و موثق در دولت درباره خروج سیمان و فولاد از بورس کالا به گزارش بورس گفت: دولت با خروج این دو محصول از بورس کالا مخالف است و این موضوع صرفا نظر وزیر راه و شهر سازی بوده است. او تاکید کرد:نظر آقای بذرپاش در دولت صرفا یک رای است و نمی تواند منجر به مصوبه ای برای خروج سیمان و فولاد از بورس کالا شود.

🔹 به نظر می رسد این موضوع ظرف ساعات آینده انعکاس خبری گسترده تری پیدا کند و زمینه ایجاد تعادل در شاخص بورس را در مبادلات فردا فراهم کند.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ×